Vine, vine, primăvara!

Din punct de vedere calendaristic e primăvară, însă iarna e foarte capricioasă şi continuă să îşi facă simţită prezenţa. Eu detest iarna! Sunt născută la sfârşitul primăverii spre început de vară, şi probabil din cauza asta nu agreez anotimpurile reci.
Anyway, pe 28 februarie mi-am amintit că trebuie să îmi aleg o babă. Cred că toţi ştiţi ce reprezintă. Babele reprezintă o tradiţie pur românească – cele 9 cojoace ale Babei Dochia. Fiecare persoană îşi alege o zi, între 1 şi 9 martie. Se spune că aşa cum va fi acea zi, noul an va fi similar cu baba aleasă de fiecare. O babă senină, călduroasă şi luminoasă va aduce celui ce a ales-o un an bun plin de împliniri şi un suflet curat. O babă mohorâtă, urâtă şi ploioasă va aduce un an rău şi o inimă îngheţată. Alegerea babei se poate face în două moduri: alegerea unei zile oarecare între 1 şi 9 martie, sau în functie de data naşterii. Dacă eşti născut între 1 şi 9 ale oricărei luni, data naşterii reprezintă baba. Dacă ziua de naştere este în afara acestui interval, cifrele ce formează ziua naşterii se adună şi rezultatul reprezintă baba. De exemplu, dacă ziua unei persoane este pe 15, baba va cădea pe 1+5= 6 martie.

V-aţi ales baba ?

Să aveţi o primăvară frumoasă şi călduroasă!

About Delisia

https://coltdesuflet.wordpress.com/
Acest articol a fost publicat în ● Gânduri și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

25 de răspunsuri la Vine, vine, primăvara!

  1. addicted spune:

    A mea este pe 4, fara nici o legatura cu ziua mea de nastere. :)

  2. creve spune:

    ador primăvara dar urăsc perioada asta când aud peste tot de babe :)))

  3. DianaEmma spune:

    Nu cred în chestii de genul, dar simbolic îmi aleg baba pe 7 mereu.

    O primăvară frumoasă și ție!

  4. Malli spune:

    A mea e pe 9. Sunt nascuta pe 18 si am calculat 1+8 :D

  5. Blue Rose spune:

    A mea este pe 9 ( 2+7=9) :P O primavara frumoasa iti doresc :*

  6. Delia spune:

    @ Malli :
    @ Blue Rose :
    Amandoua 9. Sa speram ca va fi o zi insorita! :D

  7. drstoica spune:

    Da, ziua mea e pe 19. 1+9=10. Asta-i baba mea. :))
    Nu. Eu mi-o aleg pe cea de azi, ca uite ce frumos e afara! :) Baba mai frumoasa ca asta n-am vazut nici in reviste. :)

  8. addicted spune:

    Ah ce baba grozava am avut pe 4! Sisule, grija mare ca de azi s-au anuntat ninsori si frig. :D

  9. Pingback: Fibrilaţiile iubirii « Gabriela Elena

  10. Pingback: Leapșa – să nu mai existe | Blog cu gânduri 3D

  11. ZuZu spune:

    Daa, a mea a fost chiar azi :)) si mi-a placut…mult soare, destul de calduroasa doar cu un vant nu prea placut ;)))

  12. Iana spune:

    A mea e pe 7 clar ,mai ales ca sunt nascuta pe 7 martie :) In general baba mea a fost mereu la fel si mi se potriveste : soare dar ger.

  13. Pingback: Omagiu femeii! « Marin Toma's Blog

  14. Eu mereu uit sa-mi aleg baba, fir-ar sa fie! :-L Teoretic, ar trebuie sa fie pe 3 ( 1+2 ), dar nu am fost prea atenta la vremea de pe 3 martie…banuiesc doar ca a fost al naibii de frig :-<

Lasă un răspuns

