Bradul de Crăciun

Tradiţia spune că bradul de Crăciun se împodobeşte în seara de 24 spre 25 decembrie, adică în Ajunul Crăciunului. Un moment plăcut pentru ca întreaga familie să se bucure. Dar de ce facem asta? De ce decorăm bradul de Crăciun? Cum am ajuns să avem un astfel de obicei? Ei bine, istoria ne oferă mai multe versiuni. 

1. Cea mai acceptată variantă plasează originile acestei cutume în Germania, cu aproape 1.000 de ani în urmă. Supărat de gestul unor păgâni care venerau un stejar, Sfântul Boniface, cel care a convertit germanii la creştinism, a tăiat un copac de la rădăcină. În locul acestuia s-a înălţat un brăduţ frumos. Uimit, Sfântul a considerat bradul proaspăt crescut drept semn de credinţă în puterea lui Dumnezeu.

2. Egiptenii îşi ornau casele cu frunze de palmier în ziua solstiţiului de iarnă, iar druizii atârnau de uşi plante perene, considerate sfinte, protectoare de fantome sau spirite rele.

3. La Riga, in anul 1510, Martin Luther King decorează bradul cu lumânări pentru a le sugera copiilor săi sclipirea stelelor de pe cer.

La mijlocul secolului al XVI-lea, în Germania apar primele târguri specializate în vânzarea cadourilor.

În zilele noastre, îmbodobirea bradului de Crăciun rămâne una dintre cele mai iubite datini atât în mediul rural, cât şi urban. Artificial sau natural, mic sau mare, alb sau verde, acesta nu lipseşte din nicio casă în seara Sfântă a Crăciunului.

About Delisia

https://coltdesuflet.wordpress.com/
Acest articol a fost publicat în ● Sărbători și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

30 de răspunsuri la Bradul de Crăciun

  1. ZuZu spune:

    Woaw….nu aveam idee despre niciuna din cele zise…e grav ? :)) dar parca i-as da crezare primei ;))

  2. Eu il impodobesc mereu pe 21 dec sau 22 dec.De ce? Pentru ca pe 22 dec imi serbez ziua de nastere! :)

    Apropo am uitat sa zic: ce superb arata skin ul blogului tau!!!!

    • Delia spune:

      Eee, peste 2 zile avem o sarbatorita. :D LA MULTI ANI!!! Anticipat. :D Iti doresc sanatate si caldura sufleteasca, atat de sarbatori cat si in restul zilelor!

      Multumesc pentru laudele in ceea ce priveste aspectul blogului. :D

  3. bibabum spune:

    credeam ca scrie ca si egiptenii impodobeau bradu =))

  4. Mihaela spune:

    Se pare atunci ca anul trecut am respectat intocmai traditia. Am impodobit bradul exact in noaptea de 24 spre 25 decembrie (de fapt am terminat cam la miezul noptii), dar asta din cauza ca am lasat toate pregatirile pe ultima suta de metri si am cumparat brad de-abia pe 24 seara. :)
    Frumoase traditii, nici eu nu stiam de ele. Ma bucur ca am descoperit acest blog. :P

    • Delia spune:

      I’m glad you like it! :)

      Btw, preferi brazii naturali sau ce artificiali ?

      • Mihaela spune:

        Pai cam toata adolescenta am folosit brazi artificiali dar cand m-am mutat cu prietenul meu, acesta si-a exprimat dorinta de a avea brad natural de Craciun.
        Avem unul mic artificial si luam si unul natural. Stiu ca e de preferat sa nu se cumpere naturali, dar…Intentionam de anul viitor (din primavara) sa cumparam la ghiveci, sa-l folosim iarna, dupa care sa-l plantam, si tot asa.

  5. addicted spune:

    24 spre 25 anul acesta la mine va fi 21 spre 22! :)

  6. Nice spune:

    Ei bine, da, asa arata, ca in poza articolului, un brad perfect in viziunea mea. E superb, ma tot uit la el si ma minunez. :) :P :D

  7. Deci haideti sa impodobim bradutii! :P

Lasă un răspuns

