De ce ?! (2)

Am mai scris candva un post, cu acelasi titlu : De ce ?! . Acum o fac iar. Uneori sunt prea multe intrebari… De cate ori nu ti-ai pus intrebarea „de ce?”… De ce nu poti face ce-ti doresti?… De ce nu poti calatori in intreaga lume fara a avea nicio grija? De ce trebuie tot timpul sa te gandesti la conscinte pe care trebuie sa ti le asumi? De ce sa fii precaut cand ai putea sa te bucuri suta la suta in orice moment? De ce nu putem fi perfecti? De ce nu putem avea totul? De ce reguli? De ce suferinta, deznadejde cand poate fi fericire, optimism si pace? De ce nori cand poate fi cer albastru sticla, senin? De ce? Va spun eu : DE AIA! Acesta e raspunsul dat de insusi destinul, ca un fel de „sâc-sâc” adresat intr-un moment de cumpana, care te deranjeaza si, in aceeasi masura te nelinesteste. De ce sa-ti pese de urmari? Cate intrebari aparent fara raspuns, dar totusi eu cred ca detin raspunsul. Daca am raspunsul, de ce nu-l spun? Pentru ca fiecare are raspunsul lui. Unii care cred ca viata e facuta pentru a fi traita dupa anumite reguli, zi de zi, ora de ora, minut de minut, traiesc dupa niste reguli de care se simt la un moment dat satui. Vor o schimbare, rutina ii plictiseste. Altii sunt nonconformisti la extrema chiar, si nu asculta de sfaturile nimanui, nu au restrictii, nu au reguli, nu au nimic. Doar o viata pe care o intorc pe toate fetele, o viata dezechilibrata, menita sa evite plictiseala. Daca ar face-o „cu cap” ar fi ok, dar nu o fac. De ce? Le e mai usor asa. Nu trebuie sa se gandeasca la conscinte, never ever! Pentru ca nu le pasa de ceea ce urmeaza. Singurul care conteaza e prezentul pe care-l traiesc la maxim. Si mai este o categorie de oameni echilibrati: cei care, desi pun mare pret pe reguli, nu stiu sa se bucure de viata, dar sa fie si rebeli atunci cand trebuie.

Tu in ce categorie te incadrezi? Esti nonconformist? Traiesti viata la maxim? Sau ai o viata ordonata, aranjata dupa un plan, conform caruia fiecare are menirea lui, si ea se leaga strans de o regula? Sau esti pe undeva la mijloc? DE CE? :))

About Delisia

https://coltdesuflet.wordpress.com/
Acest articol a fost publicat în ● Gânduri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

39 de răspunsuri la De ce ?! (2)

  1. sedussa spune:

    eu imi traiesc viata si incerc sa ma bucur de fiecare minut care trece pentru ca nu vreau sa regret mai tarziu, avem o viata si trebuie traita…chiar si la maxim;))

  2. Botezatu spune:

    Frumos articol. Frumos nume la blog. :P
    Inca nu-mi traiesc viata asa cum imi doresc eu pentru ca am niste planuri pentru viitor si trebuie sa invat multe lucruri si nu am timp pentru disctractii. Insa…o sa am timp si o sa profit la maxim.

    • delia spune:

      Trebuie sa profitam acum de momentele de libertate. Ma refer la faptul ca mai tarziu o sa incepem un nou capitol alaturi de alta persoana, iti formezi o familie, si nu vei mai avea acelasi timp liber pentru alte distractii, doar unele mai restranse, deoarece o sa iti dedici timpul liber familiei mai mult. Asta nu inseamna ca nu puteti pleca impreuna oriunde.
      O singura viata avem, si trebuie sa profitam de ea la maxim.
      Eu mi-am propus sa ating niste targeturi, pana la 30 de ani, pentru inceput. In fiecare an, trebuie sa fac cate ceva, sa ajung la indeplinirea unui scop, unui fapt, etc. Cred ca e un mod putin palpitant. :)

  3. un nou sens spune:

    sincer…
    am o viata pe care nu o traiesc chiar la maxim, sincer nu am incercat inca… poate ca e timpul :D

  4. giovanni spune:

    Pfff ce n-as da sa am si eu raspunsul la cateva intrebari cum ar fi:
    De ce nu ma p[ot lasa de fumat?
    De ce nu sunt si eu un Irinel Columbeanu cu o Monica langa mine?
    De ce nu am un palat in pipera si un elicopter in curte?
    De ce nu ma opreste lumea pe strada sa faca poze cu mine si sa-mi ceara autograful?
    De ce ne-am nascut in Romania?
    Si lista poate contiuna :D

  5. delia spune:

    @un nou sens : Daca nu acum, atunci cand? :)

    @giovanni : Nu te lasi de fumat, pentru ca nu vrei; daca intradevar ai vrea, ai face-o. Stiu si eu cum e sa fumezi. Nu te lasi din comoditate. Cand nu ai ce face, mai pufai o tigara, sau cand stai la cafea, etc. De ce ne-am nascut in Romania? Aici ne-a dat Dumnezeu. Noi n-avem vreo vina. Cat despre celelalte intrebari, totul depinde de tine si de destin, de vointa ta, de puterea ta de a lupta. Eu il am ca exemplu de viata pe tata. Stiu de unde a plecat, si unde a ajuns. Sunt foarte mandra de el, asa cum sper sa fie si viitorii mei copii de mine. Tata a reusit singur, si a ajuns omul demn de respect, de incredere, etc. O merita! Ma mandresc cu el, si cu puterea pe care o are.

    • un nou sens spune:

      poate ca… niciodata

      • delia spune:

        Ai spus ca nu ai incercat inca. De ce nu o faci acum? Profita mai ales de faptul ca esti tanar. Ai mai multe putere fizica acum. Poti simti viata la o alta intensitate.
        Fii optimist! Priveste viata prin prisma pozitiva, chiar daca in jurul tau e (numai) negru. Coloreaza-ti viata! Tine-ti in primul rand prietenii aproape. Ei sunt culorile fosforescente ce stralucesc in intuneric. Ei sunt parte din viata ta, cei care iti pot lumina noptile.
        Zambeste! Viata e mult mai usoara cand zambesti! :)

  6. un nou sens spune:

    o problema… nu prea am cautat, dar nu prea am prieteni, sunt o fire mai inchisa :)
    apropo despre optimism… nu prea am

    • delia spune:

      Mda, parca as fi scris eu cuvintele tale. :)) Optimista nici eu nu prea sunt, doar in cateva aspecte. Dar imi impun asta. Pentru ca trebuie.
      Cat despre prieteni… Am multi amici (cunostinte), insa PRIETENI am putini. Mi-s de ajuns degetele de la o mana ca sa ii numar. Ma multumesc cu atat. Eu prefer calitatea, nu cantitatea. Incearca sa faci si tu la fel. O sa fii multumit sufleteste.

  7. un nou sens spune:

    vad k mi te cam asemeni… atunci de ce gandim diferit???

  8. delia spune:

    Te-ai gandit vreodata ca… poate deocamdata nu sunt motive ca sa zambesti?
    Trebuie sa iti impui asta. Fericirea si zambetul constau in lucruri marunte.

  9. un nou sens spune:

    si cam care ar fi acele motive???

  10. delia spune:

    Primul, si cel mai important, ca traiesti, ca ai o VIATA! Asa de cacat cum e ea, dar macar o ai. Restul vin de la sine.

  11. un nou sens spune:

    asta e o bucurie??? mie nu mi se pare sincer…

    • delia spune:

      Este o bucurie. Depinde cum privesti lucrurile. Observ ca tu nu iti impui deloc si nu ai vointa pentru a te face sa fii optimist.

  12. un nou sens spune:

    poate ca ai dreptate… am sa imi propun…sa vad ce imi iesa
    ms pentru ajutor si rabdare :D

  13. delia spune:

    Incearca. Incercarea moarte n-are. Mai bine sa iti para rau ca ai incercat, decat sa regreti ca nu ai incercat. :)

  14. un nou sens spune:

    uh nu e simplu… totusi nu refuz… ;)

  15. giovanni spune:

    moama knd te aud zici k esti psiholog…cred k ti ai gresit vocatia :)) ce e cu atata seriozitate deliutzo? te stiu o fata mai zbanghie :))

    • un nou sens spune:

      e ceva mai serios la mine :D

    • delia spune:

      Pai nu stiai ca trebuia sa dau la psihologie si am renuntat? :-j :)) Dar o fac eu si pe asta pana la urma. :> Am timp. :)) Am toata viata inainte. :D
      Zbanghie? Baaii, asa reclama imi faci tu? :)) Recunosc ca asa-s. :”> Dar shh, nu mai zi nimanui. :”> :)) De parca tu esti mai prejos cu nebunia. :))
      Apropo, mai ai radio ala din anul 1 de fac? Eram fan KissFM atunci. :))))

  16. delia spune:

    @un nou sens : Poti sa spui, Aici suntem doar intre noi. Ochi care nu se stiu, chiar daca citesc si altii. :P

  17. giovanni spune:

    ei na chiar trebuia sa dai?pfff pai mai bn k nu….in loc sa vindeci pacientii ii bagai mai rau in nebunie =)) pai ce nu e de bine zbanghiu? :D si io nu’s asa…m am mai tratat…cel putin asa zic vocile din cap dar eu nu le prea cred…ma km mint de la un timp…de ce oare? poti sa ma ajuti cu un raspuns la intrebare? :-?? moama am si uitat de radio ala…crek il mkai am pe aksa pierdut pe undeva,oricum nu mi a mers deloc asa k…huooo kiss fm…atunci ne am cunoscut nu?

  18. un nou sens spune:

    :D aici conteaza disponibilitatea ta pentru care iti multumesc… doar ca… nu am curajul :(

  19. kta spune:

    intotdeauna o sa avem regretu asta in noi ca n`am facut ce vroiam sa facem…mereu va exista un dc n`am facut asa?ce sa`i faci…asa`i viata

Lasă un răspuns

