Deh, Bucureşti.

În sfârşit acasă… Am fost 2 zile în Bucureşti. Nu că mi-ar fi fost dor (după ce că am stat 3 ani în capitală), dar am avut câteva probleme de rezolvat. Chiar nu îmi doream să revăd Bucureştiul, cel puţin nu acum. Cred că unii înţeleg de ce…

Nu înţeleg absolut deloc de ce Bucureştiul e capitala României…?! Ce are simbolic, ca oraş? Ce anume din Bucureşti reprezintă România, ca ţară? Oamenii de aici ar trebui să fie reprezentativi pentru întreaga Românie, nu? Frustraţi, nervoşi, agitaţi, răi, nebuni, reci, fără pic de respect pentru cel de lânga el. Cam aşa i-aş putea descrie pe bucureşteni.

Plec din Romană (aici am stat zilele astea), şi mă îndrept către facultate (trebuia să ajung în Piaţa Presei). Urc în autobuz (menţionez că acesta este singurul mijloc de transport suportabil, cât de cât, după metrou). Mă aşez pe scaun. La următoarea staţie o doamnă de vreo 40-45 de ani vroia să coboare. Un „domn” dorea să urce. Na…acum spuneţi voi…cine ar fi trebuit să aibă „prioritate”? Bineînţeles că acel „gentleman” credea că el… Doamna făcu un pas ca să poată ajunge la uşă să coboare, însă nu a reuşit, deoarece acel individ, după ce că avea o burtă de spuneai că e gravid în luna a 9 a şi s-a izbit cu nesimţire în ea, mai era şi cu clonţu’ mare : „Ce p*** mea, n-ai loc?”. Cred că nu mai e necesar să mai comentez… Trageţi voi singuri concluziile. (nu mă refer la bucureşteni, ci în general, la omenire… Cred ca asemenea cazuri se întâlnesc în oricare alt oraş). Consider că totul ţine de civilizaţie, educaţie şi de bun simţ, iar la noi, în România, lucrurile astea lipsesc în totalitate.

Mă tot gândesc… Ce are Bucureştiul totuşi şi de ce e atât de populat? Multe magazine de fiţe, multe fast food-uri, multe maşini, puţine parcări, multe amenzi de circulaţie pentru parcare în zona de acţiune a indicatorului OPRIRE INTERZISĂ, parcuri cu spaţii verzi de care nu ai voie să te atingi (mai nou nu mai ai voie nici să te plimbi cu rolele sau cu bicicleta), muuulte mall-uri (acum îmi vin în minte 3, dar oricum cred că încă pe atât sunt deja în construcţie), multe blocuri dărăpănate prin centru (dacă ajungeţi vreodată pe strada dinspre Universitate spre Cişmigiu, uitaţi-vă cât de „splendid” arată Hotel Cişmigiu, uitaţi-vă la blocurile de pe Magheru, la cele de pe Lipscani, Piaţa Sf. Gheorghe, toate zone unde preţurile apartamentelor sunt foarte, dar foarte mari).

Hmmm… Ce mai are Bucureştiul? Arcul de Triumf, Piaţa Charles de Gaulles (Aviatorilor), Cercul Militar, Ateneul (toate copiate după arhitectura din Paris). Ce mai ramâne specific? Să zicem Muzeul Satului, Muzeul. Antipa, Muzeul de Artă… Altceva? Parcurile Cişmigiu şi Herăstrău… Mda, cam atât îmi vine în minte…

 Ah, da, am uitat să precizez de aglomeraţie. Ufff, e infernal !!! Tocmai din acest motiv nu simt dorul de Bucureşti. Take a look la poza alăturată, şi o să înţelegeţi. :)) Asta e doar o mică parte, sunt locuri mult mai teribile.

Momentan nu îmi mai doresc să mă întorc în Bucureşti, cel puţin până la sfârşitul anului, deşi în primul an de facultate eram înnebunită, ca oricare alt student. Dar, nu se ştie ce-mi rezervă viitorul. :-)

 A, şi în caz că vreţi să veniţi prin Capitală, înarmaţi-vă cu muuultă răbdare, nervi de oţel şi calmitate. :-)

About Delisia

https://coltdesuflet.wordpress.com/
Acest articol a fost publicat în ● Made in Romania. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Deh, Bucureşti.

  1. Twenty spune:

    Asa a fost si fosta mea prietena.. bucuroasa ca face facultatea in Bucuresti.. a trecut un an de cand e la fac. Oare la fel mai gandeste ? Va mai gandi dupa inca vreo 2,4 ani la fel ? :))

  2. Twenty spune:

    Curiozitate.. De unde esti ? originara..

  3. Twenty spune:

    Si te-ai intors la origini ? esti acolo (acum) da ?

  4. Twenty spune:

    Pe asta n-am mai intrat.. Ti-am zis deja.. sunt mascul :))

    De ce ti-e dor ?.. ce-ti lipseste :D ?

  5. Twenty spune:

    Te simt soro (in special la part 2) ;) Stiu ce inseamna..

  6. addicted spune:

    ….. asa a inceput!? Pretty nice and simple. :)
    Btw, sisule Bucurestiul SUCKS. Am avut nevoie de doar o zi ca sa-mi dau seama! Noroc ca de venim acolo esti tu, c-altfel cred c-as behai!!!

  7. addicted spune:

    And here we are!!! Closer than ever. :D Sambata dezmaaaaaaaaat!!!!

  8. addicted spune:

    Fraaaate, ma uit si nu-mi vine sa cred ca ceea ce ziceam la misto chiar s-a intamplat, ma refer la mutare. Pretty nice! :D

Lasă un răspuns

