Drogurile – viciu mortal şi elixir

C68FD0CF1931F596941F926C1EMă gândeam într-o zi cât de frumoşi sunt fluturii…cât de armonios zboară, făcându-te să visezi, cât de simetric şi viu sunt coloraţi. Ai putea spune că sunt fermecaţi, plini de bucurie şi speranţă…magici. Odată cu toate acestea mi-a apărut în minte şi o poză dintr-o campanie antidrog, mai veche. Poate că unii dintre voi o ştiţi: fluturi frumos coloraţi cu albastru şi gri, injectaţi.

Drogurile şi seringile îndepărtaseră orice urmă de bucurie, orice zâmbet. Toată frumuseţea lor fusese ştearsă. Privind poza simţeam un gol undeva în mine, simţeam că ceva dispăruse fără să lase altceva în urmă decât o pulbere de tristeţe presărată cu lacrimi.

Am spus toate acestea pentru că mie îmi plac fluturii şi îmi place albastrul, dar voi puteţi înlocui zburătorii frumos pictaţi cu orice altă persoană dragă care a ales să îndepărteze zâmbetul său cu alcool, droguri sau ţigări.

Unii spun: cel mai tare te distrezi atunci când eşti beat. Eu vă spun: cel mai tare te distrezi atunci când eşti înconjurat de prieteni. Dacă v-aţi gândi puţin, probabil că mi-aţi da dreptate. Alcoolul nu face nimic rău, aţi putea spune. Greşit…şi cel mai bine ştiu asta cei care au rămas cu goluri în suflet din cauza acestui „drog” ce pare inofensiv.

Crezi că eşti mai cool când bei sau când te droghezi? Nu faci altceva decât să-ţi scurtezi viaţa! Prietenii adevăraţi te vor iubi şi te vor aprecia chiar dacă nu te droghezi. Poţi fi cool pentru ceea ce eşti, nu pentru ceea ce bei sau pentru că fumezi.

M-am gândit şi la cei care „apelează” la aceste vicii din cauza unei lovituri pe care nu o aşteptau si pe care simt că nu o pot suporta. Am primit şi eu aşa ceva, cu toţii primim. Eu contez pe faptul că timpul le rezolvă pe toate. Întotdeauna a funcţionat la mine. Totuşi asta nu m-a scutit de clipe triste în care mă simţeam pierdută şi uitată, dar cineva mi-a spus într-o zi: „nu înceta nicodată să zâmbeşti, nici chiar atunci când eşti trist, pentru că nu se ştie ce drumuri noi poate deschide zâmbetul tău”. Şi mai e un lucru important de care trebuie sa ţii cont: ţine-ţi mereu prietenii aproape! Dar ai grijă pe cine consideri prieten adevărat căci, după cum spunea si Anton Pann, „Prietenul adevărat este acela care te sfătuieşte de bine, nu acela care îţî laudă nebuniile”. Şi să nu crezi vreodată că ai rămas fără prieteni! Chiar dacă se mai ceartă, prietenii lasă întotdeauna o portiţă deschisă pentru cel care a greşit. Totul este să vrei să te întorci şi să ai curajul sa-ţi recunoşti vina…timpul se va ocupa de restul.

Aşadar, pentru toate există o soluţie care nu implică băutura, ţigările sau drogurile. Trebuie doar să fii puternic, să fii tare şi să reuşeşti să vezi frumuseţea lucrurilor din jur aşa cum sunt ele.

Drogurile nu aduc fericirea, o îndepărtează!!!

Mi-ar plăcea să mă implic în astfel de campanii, şi nu numai în campanii antidrog.

About Delisia

https://coltdesuflet.wordpress.com/
Acest articol a fost publicat în ● din viata, ● Read & Learn. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

